Bliv frivillig i foreningen

”Vi er nok en særlig slags og lidt bindegale. Men når man står søndag eftermiddag, hvor det hele spiller, finalerne kører, og tribunerne er fyldt med publikummer, er det en helt særlig følelse: Det her har vi fået op at stå sammen”

”Ja, T1-finalen var den sidste finale om søndagen. Da der blev spillet Kim Larsens ”Om lidt bliver her stille,” stod vi frivillige med kuldegysninger. Der var så mange mennesker, stemningen var magisk, vejret var godt, der var syv fantastiske sorte heste på banen, og vi havde fået så meget ros. Det giver et rush. Det kører værket. Man kommer hjem og føler sig både tom og fyldt. – Hvad skal man nu give sig til om aftenen?”

Følelsen af at være en del af noget større i det frivillige foreningsliv kan næppe beskrives meget bedre end stævneleder Andreas Hejndorf og sekretariatsleder Trine Winther gør her. De to brugte en hel sommerferieuge i 2022 med 4,5 timers søvn per nat, arbejdsdage med 18 timers knoklen og knap 170.000 skridt (137 km) rundt på stævnepladsen i Herning under DM.

Udover Andreas og Trine arbejdede en hel hær bestående af omkring 85 frivillige time efter time både før, under og efter det store stævne. Bagefter stod det igen klart: uden de frivillige kræfter ville hverken DM eller mange andre stævner og større islandshestearrangementer i Danmark ikke være realiserbare.

Læs også artikel på Tölt om lokalklub Askas hyldest til de frivillige

Hvordan melder jeg mig som frivillig?

Du kan være frivillig på politisk/organisatorisk plan eller på praktisk/udførende plan i Dansk Islandshesteforening.

På det organisatoriske plan findes bestyrelse, komitéer og udvalg. Bestyrelses- og komitémedlemmer vælges på årets generalforsamling.

Er du medlem af Dansk Islandshesteforening, kan du opstille med henblik på valg. Samtlige poster i Dansk Islandshesteforenings bestyrelse, komitéer og udvalg. Arbejdet er ulønnet.

På det praktiske plan opererer Dansk Islandshesteforenings udvalg. Her udføres utroligt mange praktiske opgaver – lige fra udarbejdelse af kåringsprogrammer, indsyning af kåringsheste, opbygning af rammer for og afvikling af mesterskaber i sport og alrid.

De andre frivillige vil hellere end gerne fortælle meget mere om dine muligheder som hjælper.

Se her, hvem der sidder i bestyrelsen

Se her, hvem der sidder i udvalg

Se hvem der sidder i de 4 komitéer ved at følge links nedenfor.

Hvad kan jeg bidrage med?

Ingen opgave er for lille. Al interesse for at hygge dig sammen med ligesindede er velkommen.

Om du kan tage fede billeder, lave velduftende kaffe til vores temadage, sports- eller kåringsdommere, smøre sandwich, tage tid, opstille telte eller skure toiletter er lige værdsat.

Hold dig ikke tilbage for at spørge.

Typisk i forbindelse med arrangementer finder du navne og kontaktoplysninger på tovholderne på sporti.dk.

Læs mere om komitéerne