LÍF-puljen

Hvad er LÍF-puljen?

LÍF-puljen støtter børne- og ungeaktiviteter, der fremmer god hesteforståelse.

I 2024 udloddes der i alt 30.000 kr. til de bedste idéer/projekter, der har potentiale til at kunne spredes ud til flest mulige børn og unge i landets lokalklubber og som retter sig mod flest mulige børn og unge ad gangen. Det maximale beløb, der kan søges om er 10.000 kr.  

På islandsk betyder “Líf” liv.

DI’s LÍF-pulje er en konkurrencebaseret finansieringsordning, inspireret af begrebet “Challenge Fund”. Formålet er at støtte udviklingsprojekter, hvor idéerne kommer fra dem, der selv skal udføre projekterne. 

Navnet “Líf” repræsenterer energi og positiv udvikling – både for børn, unge og heste. Det handler om at fremme viden, forståelse og medfølelse for det gode hesteliv. Med puljen ønsker DI bidrage til et opmuntrende og støttende miljø for børn og unge mennesker, så både menneske- og hesteliv kan blomstre og give glæde og gode udviklingsoplevelser.


Hvem kan søge tilskud?

Lokalklubber i Dansk Islandshesteforening. Puljen støtter ikke projekter med et kommercielt sigte, dvs. projekter som har til formål at generere indtjening til enkeltpersoner eller firmaer.


Hvor meget kan man søge?

Det maksimale beløb, man kan søge, er kr. 10.000,- DI ønsker, at midlerne skal gavne så mange islandshesteinteresserede børn og unge som muligt. Derfor prioriteres det, at uddele til projekter, der har potentiale til at kunne inspirere andre klubber.


Hvad er fristen for at søge, og hvornår får jeg svar?

Ansøgningsfristen i 2024 er 15. november. Du får svar senest d. 1. december samme år.

Hvad skal ansøgningen indeholde?

Navn på klub*

Navn på ansvarlige*

E-mail *

Telefon *

DI medlemsnummer *

Beskriv jeres idé *Her i første omgang bare en kort beskrivelse af din ide. 25-30 linjer.

Hvad skal deltagerne have ud af at være med? * 10 linjer

Hvordan kan der følges op?*

Hvor mange deltagere bliver I? *

Kan ikke-medlemmer deltage og hvordan? *

Støttebeløb, der søges om i alt? *

OBS vedr. Behandling af persondata
Når du ansøger, oplyser du dit navn, e-mail, telefon. Du kan altid anmode os om at slette dine oplysninger igen.  

Hvad støttes ikke?

-Udskiftning af eksisterende faciliteter og udstyr.

-Aktiviteter/udgifter, der betragtes som ansøgers almindelige drift.

-Gentagelse af allerede etablerede arrangementer.

-Projekter med et kommercielt sigte.

-Aktiviteter uden for Danmark.

-Personligt ejet udstyr

-Udgifter afholdt – og aktiviteter gennemført – inden ansøgningstidspunktet. Afgivne ordrer, indgåede leverandøraftaler og lign. betragtes også som afholdte udgifter.

Hvis projektet får tilskud

Ansøgninger kan efter sagsbehandling enten godkendes til fuld bevilling, godkendes til delvis bevilling eller afslås.

Delvis bevilling kan fx finde sted ud fra en betragtning om forholdet mellem tilskud og størrelsen af målgruppen for ansøgningen. Eller hvis der søges til udgifter eller aktiviteter, som ikke er støtteberettigede under det ansøgte tema. Der kan ligeledes bevilges lavere beløb end det ansøgte under hensyntagen til puljens størrelse og hensigtsmæssig udbredelse og anvendelse af midlerne.

En bevilling skal som udgangspunkt anvendes inden for eét år fra bevillingsdatoen. Eventuel forlængelse kan kun ske efter forudgående aftale med DI.

Udbetaling af tilskuddet vil normalt finde sted, når projektet er afsluttet, og alle udgifter er afholdt. I løbet af tilsagnsperioden kan der være mulighed for en delvis udbetaling på baggrund af dokumentation for afholdte udgifter i form af et delregnskab og kort redegørelse for de afsluttede dele af projektet. Der udbetales ikke på forskud. 

Når projektet er afsluttet, skriver I en kort rapport, hvor der fortælles om projektets gennemførelse og der aflægges et regnskab for anvendelsen af midler, som underskrives af klubbens kasserer

Ved et eventuelt overskud på et støttet projekt modregnes overskuddet i tilskuddet.

Udbetaling sker til den NemKonto, der tilhører den klub, der har fået bevilget støtte.

Læs mere om komitéerne